olen tuntenut katseesi unessani,

olen nähnyt silmiesi katsovan minua tupakansavun tahraaman yksiöni seinässä

  aamuyön taivaan vaihtaessa väriä.



olen katsonut humalaisiin silmiisi, nähnyt sinut sameuden sametin lävitse.

olen katsonut, kuinka unihiekkaiset luomesi raottuvat

 ja suudellut puoliavoimia silmiäsi, 

  maistellut ripsiäsi,

kunnes olet havahtunut unestasi kiinni minuun.



olen uponnut katseeseesi sinun katsoessasi minua liian syvälle,

olen nähnyt katseessasi

 halun, lempeyden

      ja kiiman.



Juuri nyt kaipaan hypnoottista katsettasi,

   joka saa minut palamaan, palaamaan (luoksesi)



Sillä minua paleltaa

ja tässä huoneessa eivät silmäsi minua tavoita.



Olen hukannut katseesi,

joten sulje silmäsi yhtä aikaa kanssani,

 ja katso minua siellä missä olet.



  Kaukana. Minusta, 





              Polte.